سئو کار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سئو شامل دو بخش فعالیت می شود: فعالیت هایی که بر اساس توصیه های گوگل انجام می شود و طبق راهنما و توصیه هایی که گوگل انجام داده است باعث بهبود رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد و سایر فعالیت هایی که به اصلاح به آنها سئو سیاه می گوییم و برخلاف توصیه های گوگل به صورت غیر مجاز، اسپم و مصنوعی برای بهبود رتبه صورت می پذیرد. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که سئو کار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

 انجام توصیه های گوگل و فعالیت سئو سفید

همانطور که در مقدمه ذکر شد، سئو کار خوب شخصی است که بر اساس توصیه های گوگل خدمات سئو را انجام دهد و از روش های خلاف استفاده نکند. افرادی که اینگونه عمل میکنند دید درازمدت به پروژه سئو دارند و برای مشتری توضیح می دهند که سئو یک فرآیند درازمدت و طولانی است و در کوتاه مدت نمی توان نتیجه مناسب و حرفه ای کسب کرد. برخلاف اینگونه افراد، سئو کارهایی که به روش های سیاه عمل می کنند، دید درازمدت به موضوع ندارند و پس از اینکه رتبه در گوگل کسب شود همکاری درازمدتی با مشتری ندارند (به این خاطر که ممکن است در آینده سایت مشتری از طرف گوگل اسپم شود)

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

از دیگر ویژگی های یک سئوکار خوب می توان به نحوه انتخاب کلمات کلیدی اشاره کرد، سئو کار خوب شخصی است که وابسته به تعداد محدودی کلمات کلیدی نیست و با انجام فعالیت های مناسب در داخل سایت باعث می شود که یک سایت در کلمات کلیدی مختلف و معتبر در زمینه کاری خود رتبه خوبی را کسب کند به نحوی که آن سایت در ازا سرچ کلماتی که مخاطب هدف را به سمت آن هدایت می کند موفق است و نهایتا باعث افزایش بازدید هدفمند سایت شود.

تاکید بر روی تولید محتوای مناسب و مفید

ویژگی دیگری که سئو کارهای موفق و خوب به آن تاکید دارند، محتوای سایت است. محتوا علاوه بر اینکه از دید موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارد از نظر کاربر هم حائز اهمیت است و محتوای خوب باعث می شود که سایت بتواند بازدیدکنندگان مستقیم و مناسبی را برای خود داشته باشد و افراد بیشتری به طور مستقیم به سایت مراجعه کنند. ایجاد چنین اتفاقی در دراز مدت باعث برندسازی و پیشرفت یک سایت اینترنتی خواهد شد.

فدا نکردن تجربه کاربری و راحتی کاربر

یک سئو کار خوب هرگز تجربه کاربری و سادگی را فدای سئو نخواهد کرد. باید دقت کرد که سئو همه چیز نیست، یک سایت برای موفقیت به عوامل زیادی نیاز دارد و راحتی کاربر و سادگی و سهولت کارکرد از مهمترین آنها هستند و هرگز نباید آنها را فدای سئو کرد. درست است که سئو باعث می شود بازدید هدفمند سایت افزایش یابد اما نداشتن تجربه کاربری مناسب و محتوای خوب باعث خواهد شد که نتیجه ای از این افزایش بازدید نگیرید.

بروز بودن و تطابق با روش های روز و الگوریتم های جدید

سئو کار حرفه ای علاوه بر فعالیت بر روی پارامترهای سئو داخلی و سئو خارجی همواره با تحلیل بازار و در نظر گرفتن الگوریتم های جدید گوگل خود را بروز می کند و با توجه به اینکه سئو یک رقابت میان شما و همکارانتان در گوگل است، با تحلیل رقبا و شرایط بازار (درخواست ها و نیازهای کاربران) همواره این شرایط در حال تغییر است، زیرا:

  • الگوریتم های گوگل تغییر می کنند
  • رقبای شما در حال تغییرند
  • شرایط بازار و نیازهای مشتری تغییر می کند

بنابراین همواره باید با شرایط فوق آشنایی داشت و خود را بروز کرد.

چگونه سئو (SEO) را به مشتریان خود توضیح دهیم؟ (بخش اول)

فرض کنید شما یک شرکت خدمات طراحی وب سایت دارید. یکی از خدمات شما ارائه  SEO ( بهینه سازی موتورهای جستجو) است و می خواهید برای مشتریان خود سئو سایت را توضیح بدهید. متاسفانه، در بعضی از مشتری ها هیچ اطلاعاتی در مورد SEO نمی دانند. خوشبختانه راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید SEO را برای مشتریان تان توضیح دهید. در این مقاله به شما چگونگی انجام این کار را توضیح خواهم داد. 

 

ادامه مطلب ...

4 راهکار طراحی وب سایت برای جلب اعتماد کاربر

کاربران با مشاهده یک وب سایت، به سرعت و بر اساس ظاهر یک وب سایت است که تصمیم به ماندن و یا رفتن به یک وب سایت دیگر می گیرند. طراحی سایت اصولی میتواند به شما حس اعتماد را القا نماید، چیزی که در وب و ارتباط گیری های بدون روابط فیزیکی، نیاز مسلم هر فعالیتی در این چارچوب است. احتمالاً اگر از سیستم های آمارگیری پیشرفته در وب سایت خود استفاده کرده باشید و اصول جلب اعتماد را در طراحی سایت خود رعایت نکرده باشید، متوجه شده اید که بیشتر کاربرانتان، بیش از یک صفحه از وب سایت شما را بازدید نکرده اند و حتی بیشتر از چند ثانیه در وب سایت شما به فعالیت نپرداخته اند.

 

ادامه مطلب ...

چند نمونه از بهترین جاها برای ایجاد لینک

یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به هر دوی این اهداف، ایجاد لینک های یک طرفه از سایت های معتبر موجود در وب می باشد. اجازه دهید در این مورد با هم صادق باشیم، زیرا که باید بدانید ایجاد لینک های یک طرفه نیاز به صرف زمان و تلاش دارد. با این حال اگر بدانید که دقیقاً کجا باید به دنبال وب سایت های معتبر و یا مکان هایی باشید که به شما اجازهء ایجاد لینک به وب سایت تان را می دهند، در این صورت می توانید سریعتر لینک بیلدینگ انجام دهید.

در این مقاله به برخی از مکان های خوب در وب و منابع مناسب لینک های یک طرفه برای لینک بیلدینگ اشاره می کنیم.

 


 1- وب سایت های خبری (مطبوعات)


انتشار در این مطبوعات مانند بازاریابی مقاله است... بهترین روش گرفتن لینک های یک طرفه برای وب سایت تان می باشد. می توانید از هر دو نوع رایگان و پولی press release ها برای ارسال پیام خود در وب استفاده نمایید. بسیاری از بازاریابان با PRweb به موفقیت رسیده اند. البته ممکن است تا حدودی پر هزینه باشد اما به شدت معتبر و با ارزش است.

هنگامی که اخبار به خوبی نوشته شده باشد، در وب سایت های متعددی با اهداف مرتبط به نمایش در می آید و موجب افزایش ترافیک وب سایت و رنکینگ خواهد شد.

2- سایت هایی شبیه ویکیپدیا

مکان هایی همچون ویکیپدیا و گوگل Knol منابع بسیار مناسبی برای لینک های یک طرفه می باشند. همچنین این منابع می توانند تمامی لینک های مهم و با محتوا و نیز لینک های موجود در بخش منابع مقالات را به وب سایت شما ارائه دهند. همه چیز در آنجا متمرکز خواهد بود. بنابراین این لینک های شما با رنکینگ بالا در گوگل خواهد بود.
 

3- چگونگی سایت ها

همه ما می دانیم به روزرسانی های پاندای گوگل و پیگیری تعداد بیشماری از تغییرات الگوریتم، به این نوع وب سایت ها می تواند ضربه های مهلکی وارد نماید. اما آنهایی که هنوز کیفیت خود را حفظ کرده اند، محل های مناسبی برای دریافت لینک های یک طرفه می باشند. اغلب اگر راهنمایی برای چگونگی استفاده از این وب سایت ها در راستای اهدافتان بخواهید، فوراً یک لیست در گوگل مشاهده خواهید کرد. برای شروع می توانید از سایت هایی مثل eHow و یا Squidoo استفاده نمایید.

4- سایت های Do-Follow و پروفایل ها

اگر توجه کرده باشید، وب به سمت اجتماعی شدن تمایل بیشتری دارد. برخی از بهترین مکان ها برای ایجاد لینک های معتبر یک طرفه در این شبکه های اجتماعی، سایت های Bookmarking و پروفایل ها است؛ به خصوص اگر از طریق صفحات تان اقدام به ایجاد طرفدار و مشترکین برای خود نمایید. فیس بوک، تویتر، گوگل+، MySpace و... همه اینها فرصت هایی برای ساخت لینک های یک طرفه به شما خواهند داد.

5- عضویت و نظرات

شما باید همیشه هنگام لینک بیلدینگ فعال باشید، پس یک گام جلوتر از روش های معمول بردارید و از هر عضویتی که ممکن است به شما مرتبط باشد، لینک دریافت نمایید.

همچنین ارائه Testimonials (توصیفات) برای سایت ها و یا محصولات مورد علاقه تان می تواند راه مناسب دیگری برای دریافت لینک های معتبری باشد که معمولاً در صفحهء اصلی با فهرست آن سایت به نمایش در می آید.

6- استفاده از فیلم ها، اسلاید و نرم افزارها

بسیاری از صاحبان وب سایت موفقیت هایی با استفاده از تعبیهء فیلمها، نرم افزارها و جوایز و اسلایدها... در وب سایت شان برای دریافت لینک های یک طرفه بدست آورده اند. به طور مثال کافی است به وب سایت slideshare.net نگاه کنید و ببینید که چگونه بک لینک ایجاد کرده است. می توانید کاری شبیه آن انجام دهید و یا از آن برنامه برای اشتراک گذاری مطالب و محتوای خود استفاده کرده و پیوند لینک ایجاد نمایید.

خوب، حالا می توانید از برخی از این مکان ها برای ایجاد لینک بیلدینگ با لینک های یک طرفه و معتبر استفاده نمایید. بسیاری از بازاریابان اینترنتی به راحتی چند دقیقه از وقت روزانه خود را برای ساخت این نوع بک لینک ها صرف می کنند. با گذشت زمان این لینک ها افزایش یافته و شما ترافیک وب سایت بیشتری دریافت کرده و رنکینگ بالاتری از نتیجه مستقیم این لینک های یک طرفهء قدرتمند خواهید داشت.