5 نکته در سئو توضیحات متا


توضیحات متا چیست؟

در میان متا تگ ها، توضیحات متا (Meta Description) از اهمیت بالایی برخوردارند. تگ توضیحات متا در واقع چکیده ای از محتوای سایت را ارائه میدهد که از چشم بازدیدکنندگان پنهان است و فقط برای فهم  بهتر موتورهای جستجو استفاده میشود.

در گذشته نه چندان دوری توضیحات متا نقش مهمی در رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو بازی میکردند بااین وجود گوگل به تازگی اعلام کرده است که تگ توضیحات متا هیچ تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایتها ندارد. اگر به این جمله با دقت بیشتری نگاه کنیم متوجه میشویم که توضیحات متا بطور غیرمستقیم بر رتبه شما در گوگل تاثیرگذارند، در ادامه دلیل آن را بررسی خواهیم کرد.

ادامه مطلب ...

چگونه کلمات کلیدی را برای موفقیت در سئو on-page به کار ببریم؟


اخیرا یکی از دوستان از ما درباره طریقه استفاده از کلمات کلیدی در heading و subheading از ما سوال کرده است. آنها نگران بودند که شاید کلمات کلیدی را به اندازه کافی در تگ های عنوان به کار نبرده باشندو فکر می کنند که به کار بردن کلمات زیاد در تگ های عنوان باعث می شود شانس شان بهتر شود. آنها نیاز به یک توازن استاندارد در این کار دارند.
هنگامی که از استراتژی های به کار بردن کلمات کلیدی در تگ های عنوان سخن میگوییم باید بدانید که چند راهکار ساده برای استفاده از آن برای افزایش سئو on-pageمی توانیم استفاده کنیم :

هنگامی که از استراتژی های به کار بردن کلمات کلیدی در تگ های عنوان سخن میگوییم باید بدانید که چند راهکار ساده برای استفاده از آن برای افزایش سئو on-pageمی توانیم استفاده کنیم :

 


 شما باید فقط یک تگH1 در صفحه داشته باشید.


اگرچه ممکن است استفاده از تگ H1 به در سراسر صفحه به صورتی که در چشم باشد وسوسه انگیز باشد اما سعی کنید فقط از یک تگ H1 در صفحه خود استفاده کنید( تگ H1 چه کاربردی دارد؟ این تگ معمولا به عنوان, عنوان صفحه یا پست استفاده می شود و دارای بیشترین اهمیت در آن صفحه است. تگ های بعدی یعنی H2 ، H3 و ... نیز به ترتیب دارای اهمیت کمتری هستند).



از نظر چشم انداز سئو و بهینه سازی سایت ، مشکلی ندارد که چند تگ H1 در صفحه داشته باشید اما این کار برای کاربران خیلی مغشوش کننده است. برای مثال دو صفحه را در نظر بگیرید.یک صفحه دارای  یک تگ H1 با عنوان " آموزش سئو و بهینه سازی سایت " باشد و یک صفحه نیز دارای چندین تگ H1 با عنوان هایی از قبیل " آموزش سئو " ، " طراحی وب " و " برنامه نویسی " باشد. در صفحه اول همه چیز مشخص است اما در صفحه دوم گوگل و کاربر دچار مشکل می شوند که واقعا این صفحه درباره چه موضوعی است؟ فکر می کنیم که یک طراح سایت باید بکوشد که قالب یک صفحه به صورتی باشد که کاربر و روبات موتور های جستجو هنگام خواندن صفحه به راحتی متوجه شوند که آن صفحه درباره چه مطلبی است و این کار فقط با استفاده از یک تگ H1 انجام می شود.


از دید یک کاربر ، تگ H1 به عنوان تایتل یک صفحه به کار می رود. اگر صفحه شما شامل چندین تگ H1 باشد به صورت سهوی ذهن کاربران را مغشوش می کنید و گوگل نیز اهمیت آن صفحه را بین عبارات درون تگ ها تقسیم می کند.پس سعی کنید درون صفحه یک تگ H1 برای عنوان اصلی داشته باشید و برای عنوان های کم اهمیت تر از تگ H2 استفاده نمایید.

هدف خود را قبل از به کار بردن کلمه کلیدی در تگ H1 ، کاربر در نظر بگیرید.


سعی کنید حتما هنگام استفاده از تگ H1 کلمه کلیدی خود را در آن به کار ببرید تا خواننده گان و موتور های جستجو هدف صفحه شما را دریابند. به هرحال یکی از گرایش های بزرگ سئو در این سال " ابتدا کاربران " است. اگر فکر می کنید استفاده از کلمه کلیدی در تگ H1 کاری بی فایده و یا ناپسند است باید تجدید نظر فرمایید. همیشه این را در ذهن خود در نظر بگیرید که هر کسی که از صفحه شما بازدید می کند ابتدا عنوان صفحه را می بیند بنابراین یکی از مهم ترین قسمت هایی که باید کلمه کلیدی خود را استفاده کنید تگ H1  است.


کلمه کلیدی که در تگ H1 استفاده می کنید باید با کلمه کلیدی تایتل و یا آدرس صفحه فرق کند.
تنوع چاشنی زندگی است ، حتی در کلمات کلیدی.کلمه ی کلیدی که در تگ H1 استفاده کرده اید باید کمی با کلمه کلیدی استفاده شده در عنوان صفحه یا آدرس صفحه فرق کند.


بر روی عباراتی تمرکز کنید که به شما رتبه های بهتری بدهند.


یک بار دیگر تکرار میکنیم که شعار خود را " ابتدا کاربران " در نظر بگیرید. هنگامی که متن خود را می نویسید از عبارتی تشویق کننده و برای کاربر در H1 استفاده کنید تا حسی به کاربر منتقل کند و قابل فهم باشد.با این کار هم از سوی کاربران و هم از طرف موتور های جستجو تشویق خواهید شد.




استراتژی فروش، تبلیغات یا سئو؟


تاثیر تبلیغات گوگل بر نتایج جستجو

احتمالا شما هم متوجه تغییراتی در نحوه نمایش تبلیغات در صفحه نتایج جستجوی گوگل شده اید. به طور حتم این تغییرات جزئی تاثیر زیادی بر کارایی تبلیغات و میزان کلیک کاربران بر روی آنها خواهد داشت ولی نتیجه آن برای کسانی که بصورت واقعی در نتایج جستجو حضور دارند چه خواهد بود؟ آیا در آینده تبلیغات در گوگل جایگزین سئو خواهد شد؟

در طول سالها نتایج جستجوی گوگل تغییرات بسیار زیادی داشته است. امکانات گوناگونی مانند اخبار، تصاویر، ویدئو، Knowledge Graph، نقشه گوگل، ویکیپدیا، نرخ ارز، خطوط هوایی، رخدادهای ورزشی و … به صفحه نتایج جستجوی گوگل اضافه شده اند که هر کدام به طریقی بر رتبه بندی نتایج گوگل یا نحوه چیدمان و شکل کلی این صفحه تاثیرگذار هستند.  ادامه مطلب ...

سئو سایت را خودم انجام دهم؟


آیا میتوانم سئو سایت را خودم انجام دهم؟

هر روز سوالات زیادی در انجمن های گفتگوی مربوط به طراحی و سئو سایت به چشم میخورد مانند؛ چگونه سایت خود را سئو کنم، مقالات آموزش سئو را از کجا میتوان یافت، چرا گوگل سایت من را ایندکس نمیکند و یا کجا میتوانم سئو سایت خود را بررسی کنم.

متاسفانه اکثر این سوالات پس از انجام اشتباهات در سئو سایت پیش می آیند. اگر شما هم یکی از صاحبان سایت هستید و بدنبال راهی برای بهبود وضعیت سئو سایت خود میگردید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 
ادامه مطلب ...

بیست نکته کلیدی در سئوی داخلی سایت

سئوی داخلی (Onpage SEO) مجموعه ای از فعالیت های شما در نحوه ارائه محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول بهینه سازی می باشد که برای رنکینگ بهتر سایت در نتایج گوگل باید در نظر گرفته شود.

سئوی داخلی و سئوی خارجی وابسته و مکمل یک دیگر هستند. سئوی خارجی که لینک بیلدینگ را نیز شامل میشود، روندی است که نتیجه آن همیشه دست شما نخواهد بود. برتری سئوی داخلی در این است که همه چیز در کنترل خود شما می باشد.  ادامه مطلب ...