آیا با آلرژی می توان جراحی بینی انجام داد؟

آلرژی یکی از مشکلات بسیاری از افراد می باشد که در بعضی از فصول و یا با خوردن بعضی از مواد غذایی به وجود می آید. افراد بسیاری که به جراحان بینی مراجعه می کنند

معمولا به دلیل آلرژی از وضعیت بعد از جراحی بینی خود نگران اند بعضی از افراد هم از نوعی حساسیت رنج می برند و برای داشتن بینی زیبا از وضعیت بعد از عمل خود نگران می باشند. علائم آلرژی معمولا عطسه و سرفه می باشد که با آبریزش شدید بینی همراه است. به گفته دکتر صوفی زاده وجود آلرژی و حساسیت های فصلی مانعی برای جراحی بینی وجود ندارد ولی افرادی که دارای آلرژی می باشند باید با دقت بیشتری جراح خود را انتخاب کنند تا صدمه ای به ساختمان داخلی بینی وارد نشود و تنفس فرد را با مشکل مواجه نکند.

 


 

جراحی بینی افرادی که دارای آلرژی می باشند به چه شکل انجام می شود؟

افرادی که از حساسیت و آلرژی رنج می برند می توانند همانند دیگر افراد جراحی بینی انجام دهند ولی این دسته از افراد بهتر است مراقبت های لازم را قبل و بعد از جراحی داشته باشند و 1 هفته قبل و 2 ماه بعد از جراحی داروهای خاصی که مربوط به آلرژی می باشد را مصرف کنند.

فردی که دارای آلرژی می باشد پس از جراحی بینی  ممکن است احساس گرفتگی در بینی خود داشته باشند پس بهتر است این دسته از افراد قبل از شروع جراحی دارو مصرف کنند تا شرایط مناسبی بعد ازعمل داشته باشند.

pills-before-surgry

ایا با جراحی بینی وضعیت آلرژی فرد بهبود می یابد؟

نکته از که در جراحی بینی و مسائل مربوط به آلرژی اهمیت دارد این است که وضعیت آلرژی فرد بعد از جراحی بینی بهبود نمی یابد به عبارتنی تنها راه درمان آلرژی مصرف دارو می باشد که توسط متخصص انجام می شود ولی مسئله ای که مطرح است این است که اگر ساختمان داخلی بینی، در هنگام جراحی به درستی جراحی نشود و به عبارتی بیمار پس از عمل بینی خود از مشکلات تنفسی و مشکلاتی از این قبیل رنج ببرد می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای بیمار ایجاد کند. در نتیجه انتخاب جراحی ماهر و توانا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، جراحی که علاوه بر تسلط بر علم زیباشناسی با ساختمان داخلی بینی آشنا باشد.

جراحی زیبایی بینی مانند دیگر جراحی های بینی آلرژی را در مان نمی کند بلکه میتواند عملکرد داخلی بینی را بهبود بخشد و فرد بهتر تنفس کند.

در آخر باید اشاره کرد دکتر صوفی زاده قبل از جراحی بینی به دقت به سخنان بیماران گوش میدهد و از تمامی مشکلات و بیماری های فرد آگاهی لازم را کسب می کند تا پس از جراحی بینی علاوه بر حفظ زیبایی ، سلامتی مناسبی برای بیمار ایجاد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.