چگونه سئو (SEO) را به مشتریان خود توضیح دهیم؟ (بخش اول)

فرض کنید شما یک شرکت خدمات طراحی وب سایت دارید. یکی از خدمات شما ارائه  SEO ( بهینه سازی موتورهای جستجو) است و می خواهید برای مشتریان خود سئو سایت را توضیح بدهید. متاسفانه، در بعضی از مشتری ها هیچ اطلاعاتی در مورد SEO نمی دانند. خوشبختانه راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید SEO را برای مشتریان تان توضیح دهید. در این مقاله به شما چگونگی انجام این کار را توضیح خواهم داد. 

 

 

روش 1 از 3: اصول اولیه پایین

1. مطمئن شوید اطلاعات و تخصص مشتری خود از اینترنت چه قدر است.

قبل از این که شروع به توضیح SEO به مشتری خود شوید، باید مطلع شوید که مشتری خود  اطلاعاتش در مورد اینترنت چه مقدار است که به شما کمک می کند از چه تاکتیک هایی هنگام توضیح SEO استفاده کنید. این مورد نیز مهم می باشد که مشتریان خود را با اصطلاحات ناآشنا و یا اصطلاحات خیلی ساده، می خواهید سئو را برایشان توضیح بدهید. برای مثال:
 
• اگر مشتری خود با اینترنت از جمله وب سایت ها، موتورهای جستجو، وبلاگ ها، لینک ها و ... نا آشنا است، استفاده از کلماتی همچون " نتایج جستجو" و " لینک " ممکن است مشتری را گیج  کند.
 
• اگر مشتری خود با اینترنت آشنا است و چگونگی جستجو در موتورهای جستجو را می داند. استفاده از کلمات ساده ای همانند " نتایج جستجو، لینک " برای مشتری قابل فهم باشد ولی اگر از کلمات مشابه و یا مقایسه ای استفاده نمایید، ممکن است که مشتری با چنین کلماتی آشنا نباشد.
 
• اگر مشتری خود بسیار آشنا با اینترنت باشد واین که چگونه کار می کند، با یک تعریف ساده ممکن است او را به درک SEO برسانید.
 

2. تعیین  سبک یادگیری مشتری خود

یادگیری افراد مختلف به روش های گوناگون است و یادگیری همه افراد به یک شکل نمی باشد. به طوری که ممکن است شما از تکنیک های مختلف برای یادگیری استفاده نمایید. سه سبک یادگیری وجود دارد: کلامی، بصری و فیزیکی
ممکن است گاهی اوقات مجبور به استفاده از ترکیبی از دو یا هر سه سبک برای توضیح SEO به مشتری بشوید.
 
• برخی از افراد به روش کلامی از طریق تلفن مفهوم جدید را یاد میگیرند. پس یک جلسه را در نظر بگیرید و برای مشتری خود در مورد سئو صحبت نمایید.
 
• برخی از افراد مفاهیم را از طریق ابزار بصری یاد می گیرند. به عنوان مثال می توان با ارسال یک ایمیل به مشتری و یا ارائه یک جدول یا نمودار او را از تعریف SEO آگاه نمود.
 
• یادگیری دسته ای دیگر از افراد به صورت فیزیکی است و نیاز است که برای یادگیری به صورت فیزیکی باشد و بر روی کامپیوتر یا نمودارها باید نشان داده شود تا یادبگیرند. به طور مثال یک مثال رسم یک نمودار زمانی از SEO برای افرادی که یادگیری شان به صورت فیزیکی است مناسب می باشد.
 

3. تجزیه مفهوم SEO

اگر شما یک مشتری داشته باشید که تا به حال SEO را نشنیده باشد باید به جای گفتن اصطلاح " SEO " از" بهینه سازی موتورهای جستجو" استفاده نمایید و این گونه سئو را به مشتری خود معرفی نمایید.

4. با استفاده از عبارات ساده برای مشتری توضیح دهید که SEO چه چیزی انجام می دهد.

مشتری شما ممکن است اهمیت " بهینه سازی موتورهای جستجو " را درک نکند که چه اتفاقی بر روی وب سایت می افتد و یا نمی داند با انجام سئو سایت چه اتفاقی رخ می دهد. به عنوان مثال می توان گفت:

• SEO کمک می کند تا وب سایت خود را در صفحه اول نتایج جستجو مشاهده کنید.
• SEO باعث می شود مردم برای پیدا کردن کسب و کار وب سایت شما را آسان تر پیدا کنند.
• SEO کمک می کند تا وب سایت خود را زودتر از سایر رقیبان تان به کسی که جستجو کرده نشان دهد.
 

5. با وب سایت مشتریان خود آشنا شوید.

دانستن این که چه چیزی مشتری شما انجام می دهد، چه خود مشتری و چه در وب سایتش که شما می توانید سایت مشتری را تحلیل نمایید و مشتری را با تغییراتی که می توانید در وب سایتش ایجاد نمایید آشنا نمایید و در مورد سئو سایت نیز برای او بگویید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.