توصیه های عملی برای برندینگ اینترنتی

تعاریف مختلفی از برند ارائه شده است. جان میلر و دیوید مور برند را اینگونه تعریف کرده اند« برند نمادی است که سازمان برای ارزش آفرینی برای محصولات خود به کار میگیرد» برند یا همان نشان تجاری در برگیرنده هدف شرکت، اعتبار شرکت، جایگاه خود در میان رقبا،تخصص کاری استراتژی شرکت و.. می باشد. ایجاد یک برند مناسب و ماندگار در دنیای امروز کاری سخت می باشد بنابریان برای داشتن یک برند مناسب باید الزاماتی را در پیش گرفته و رعایت کنید.  از این اقدامات می توان به این موارد اشاره کرد:

  

تعریف و تعیین اهداف برندینگ

 شما باید هدف و استراتژی کسب و کار خود را آماده نمائید:

  • چشم انداز شرکت خود را تهیه کنید
  • تعیین مسیر رسیدن به چشم انداز
  • تهیه نقشه بازاریابی marketing plan

طراحی وب سایت
در دنیای امروز برای شروع هر کسب و کاری داشتن یک وب سایت الزامی می باشد. شما برای این کار می توانید از متخصصین طراحی وب سایت کمک بگیرید و پروژه طراحی سایت خود را به آنها واگذار نمائید. تا کارهای مدیریت سایت شما را بر عهده بگیرند.

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
بسیاری از مردم عضو شبکه های اجتماعی هستند و در هر روز بارها این شبکه ها را چک میکنند. برای برندینگ سعی کنید در  این شبکه ها به تبلیغات محصول خود بپردازید و مطمئن باشید که می توانید برند خود را به افراد بسیاری معرفی کنید و جایگاه خوبی را بدست آورید.

برای کسب و کار خود یک ست اداری تهیه کنید
برای کسب و کار خود یک ست اداری تهیه کنید. که شامل پاکت نامه، سربرگ، پیش فاکتور و... باشد. بر روی هر کدام آدرس، شماره تماس و ایمیل خود را یادداشت کنید. این کار باعث افزایش اعتبار شما به مشتریان میگردد.

 بازاریابی ایمیلی
شما از طریق ایمیل می توانید خبرنامه محصولات خود و اطلاعاتی در مورد محصولات خود ارائه دهید.
در انجمن های تخصصی خود عضو شوید
هر صنفی برای خود یک انجمن دارد. برای برندینگ سعی کنید در انجمن های تخصصی کسب و کار خود عضو شده و از اطلاعات به روز در زمینه کاری خود اطلاع حاصل کنید.
در نشریات تبلیغ کنید

شما برای برندینگ می توانید با استفاده از انتشار مقالات از عملکرد و محصولات به تبلیغ پرداخته و در ضمن اطلاعاتی در اختیار مشتری قرار می دهید. این روش یک نوع بازاریابی غیر مستقیم است.
رقبای خود را تحلیل کنید. به رفتار رقبا در بازار دقت کنید و ببینید آنها چه کاری برای برندسازی محصولات خود انجام می دهند. و از طریق چه کانال هایی به تبلیغ محصولات خود می پردازند.
مشتریان خود را تحلیل کنید. رفتار مشتریان و خریدهای و سلایق آن ها را بررسی کنید. آنچه را که منجر به خرید مشتریان میگردد کشف کنید.
و سعی کنید مشتریان خود را از حالت بالقوه به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
از درس های برندهای گذشته استفاده کنید

 برای انجام برندینگ برندهای موفق را بررسی کنید و راهی که آنها رفته اند را مطالعه کنید. سعی کنید از درس های آنها درس گرفته و حتی راه های بهتری را در پیش بگیرید.
بازار را مورد مطالعه قرار دهید

شما باید راه هایی که در برندسازی شرکت موثر را از همین بازار دریابید. نتایج حاصل از تحقیق بازار به شما کمک میکنند تا بدانید چه چیزی برای برندسازی شرکت شما موثر خواهد بود.
مدیریت درست مسیر
مدیر اجرایی نقش موثری را در برندینگ دارد. تصمیمات مهم توسط مدیریت گرفته می شود و تیم مدیریت باید به مدیر در انتخاب درست برند مناسب حمایت کنند و کمک فکری لازم واطلاعات مناسب را در اختیار مدیر قرار دهند. 
ایجاد مدل مناسب
برند مناسب شما باید متناسب نیازهای شرکت و دارای ارزش تجاری باشد. بنابریان باید جامع ترین برندی را انتخاب کنید که نمایانگر هدف شرکت باشد. حتما نیاز نیست که برند خود را طراحی کنید. شما حتی می توانید با الگوبرداری از برندهای حاضر و کمی تغییر در آنها به برند مطلوب خود برسید.
از همه کمک بگیرید
شما برای ایجاد یک برند مناسب حتی میتوانید از افرادی که در اطراف شما هستند کمک بگیرید. این افراد ممکن است کارمندان شما و مشتریانتان باشند. از تفاوت و اشتراکات نظرات دیگر سعی کنید به یک برند مناسب دست پیدا کنید.
به افراد قدرت و اختیار بدهید
از افراد شرکت خود به عنوان مبلغان محصولات خود بهره ببرید. در واقع کارمندان شما هستند که با افراد مختلف در ارتباط هستند. این کارمندان هستند که با تعریف کردن از محصولات شما به بهتر شناخته شدن محصولات شما کمک می کنند. آنها همچنین به عنوان نماینده شرکت هستند و افراد دیگر راحت تر به آنها اعتماد کرده و حرف شان برای افراد دیگر معتبرتر محسوب می شود. 
ایجاد ارتباط
شما باید برای برند خود همواره تبلیغات داشته باشید. در ضمن باید این موضوع را همواره در نظر داشته باشید که پیام های شما باید مختصر و بیان کننده هدف شرکت و به سرعت قابل درک باشند.
بررسی عملکرد برند
شما باید بعد از طراحی و تبلیغ برند عملکرد برند را بررسی کرده  و این موضوع را بررسی کنید که برند شما چقدر برای شرکت ارزش افزایی کرده و تا چه حد در بازار رقابت تاثیرگذار بوده است.

انواع برندینگ

دسته بندی های مختلفی از برندسازی ارائه شده است اما مهمترین آنها را میتوان:

  • برندسازی مشرکتی: همکاری با برندی دیگر جهت دستیابی به هدفی مشترک
  • برندسازی دیجیتال: وب سایت، رسانه های اجتماعی، و کلا به هر ابزار دیجتالی که برای برندسازی استفاده میگردد.
  • برندسازی شخصی: برندی که فرد برای اعتبار و شهرت خودش ایجاد میکند.
  • برندسازی کشوری: یک برند ملی برای جذب توزیست و یا سرمایه گذار و کسب و کار

امیدواریم که با مطالعه این مقاله گام های موثری در جهت برندینگ اینترنتی بردارید و بتوانید استفاده مناسبی از برندینگ اینترنتی برای توسعه کسب و کار خود داشته باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.