طراحی سایت متریال چیست؟

 متریال – Material یکی از جدید ترین فرم ورک های کدنویسی و طراحی سایت متریال است که توسط شرکت گوگل طراحی، توسعه و عرضه داده شده است، این فرم از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که به شرح زیر می باشد: 

 

 

  • CSS – سی اس اس
  • Components – اجزاء
  • JavaScript – جاوا اسکریپت و جی کوئری
  • Mobile – اجزاء ریپانسیو کننده (Grid Columns)  
  • طراحی سایت متریال چیست؟

    همانطور که گفتیم این Framework توسط شرکت Google طراحی و توسعه یافته است و طبق گفته ی گوگل هدف از ساخت این فریم ورک ایجاد وب سایت های سبک، زیبا و نوین است، البته به نظر بنده هدف اصلی گوگل از راه اندازی این پروژه ایجاد ظاهری واحد و یکسان برای تمامی وب سایت ها است. زیرا در این صورت کاربران نحوه استفاده از هر وب سایت را به طور کامل می دانند و گم نمی شوند.

    جالب است بدانید که این فریم ورک تنها توسط ۴ نفر از اعضای گوگل طراحی شده است که تمامی آن ها نیز آسیایی هستند و هیچ تیم و پشتیبانی برزگی پشت آن ها نیست! یکی دیگر نکات جالب این فریم ورک این است که خود گوگل نیز در بعضی از وب سایت های خود مانند: Google Trends از این فریم ورک استفاده کرده است و سایت خود را به صورت طراحی سایت متریال ساخته است.


    تفاوت طراحی متریال و طراحی فلت

    می توان به جرات گفت متریال نسخه آپدیت شده طراحی سایت فلت هست که کاستی ها و سادگی های طراحی فلت را از بین برده تا زیبا تر و جذاب تر از طراحی فلت باشد.طراح مشهور ، Matias Durate می گوید همانطور که در دنیای واقعی اجسام دارای طول و عرض و ارتفاع هستند که باید در دنیای دیجیتال هم به همین شکل باشد اما طراحی فلت تنها طول و عرض را نمایش می دهد.

    پس در طراحی متریال علاوه بر ساده کردن طراحی ، می توانیم انیمیشن ها و افکت های جالب تری به طراحی هایمان اضافه کنیم تا باعث بهبود کیفیت طراحی ها شود و از سادگی بیش از حد طراحی ها جلوگیری کنیم.

    متریال دیزاین در طراحی سایت

    در ابتدا طراحی متریال مخصوص موبایل های اندرویدی بود که کم کم راه خود را به محیط وب باز کرد و هنوز هم جای زیادی برای طراحی سایتهای متریال دیزاین هست و در حال محبوب شدن در بین طراحان وب در دنیاست. پس باید منتظر طراحی سایت های زیادی با سبک متریال دیزاین باشیم.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.