10 روش برای افزیش تعداد دیدگاه

 

چگونه تعداد دیدگاه در مقالات خود را افزایش دهیم؟

در سالهای اخیر بازاریابی بر اساس ایجاد محتوای با ارزش یا همان Content Marketing نقش مهمی را در بازاریابی دیجیتالی ایفا کرده است و وبلاگ ها نقشی اساسی درکمک به ارتقای این نوع از بازار یابی دارند. موارد زیادی برای موفقیت یک وبلاگ وجود دارد، اما بعد از این که مراحل جستجو، جمع آوری و ساماندهی مقاله خود را سپری کردید چگونه روند موفقیت خود را ارزیابی می کنید؟ البته شما می توانید با استفاده از ابزارهای آمارگیر سایت، میزان بازدیدکنندگان را اندازه گیری کنید اما پیش بینی درست درباره میزان موفقیت شما در بخش دیدگاه و درحقیقت در میزان فعالیت کاربران وبلاگ شما نهفته است.  

در این مقاله ما به 10 راه درست و کامل جهت افزایش فعالیت کاربران در وبلاگ شما و همچنین به معرفی بهترین ابزارهای کمک کننده در این راستا می پردازیم، اما قبل آن اجازه دهید درباره ی دلیل اهمیت فعالیت کاربران در موفقیت وبلاگ اشاره ای داشته باشیم.


     

 

  

اهمیت فعالیت کاربران در سایت چقدر است؟

فضایی برای گفتگو:

بخش نظرات در سایت، سد بین مولف و مخاطب را می شکند وباعث افزایش فعالیت کاربر می گردد، همچنین مخاطب را به طور مستقیم درگیر محتوا می کند.این کار برپایی یک مذاکره سالم و مثمرثمر را ترویج می دهد. از دید خوانندگان مطالب، بخش دیدگاه به آنها اجازه به اشتراک گذاری نظراتشان و فعالیت در وبلاگ را می دهد و آنها می توانند سوالات خود را در رابطه با موضوعاتی که با جستجو در گوگل به نتیجه نرسیده اند، مطرح کنند.

خلاصه اینکه، فعالیت کاربران در وبلاگ، صحبت تک نفره وبلاگ نویس را به یک مذاکره چند نفره تبدیل می کند و در نتیجه باعث افزایش فعالیت کاربران می شود.

تاثیر تعداد دیدگاه بر سئو:

در حال حاضر سندی در رابطه با تاثیر فعالیت کاربران در بهبود روند سئو وجود ندارد. هرچند اینطور به نظر می رسد که گوگل فعالیت سالم کاربران در سایت را در نظر می گیرد و ارسال دیدگاه تاثیر کوچکی در بهبود سئو سایت شما دارد. هنگامی که یک وبلاگ دارای تعداد زیادی دیدگاه از طرف افرادی است که پروفایل آنها در شبکه های اجتماعی تصدیق شده است، این خود دلیل محکمی است که وبلاگ، محتوای با ارزشی دارد و سزاوار کسب رتبه ای بالا در رتبه بندی گوگل است. علاوه بر آن ارسال هر دیدگاه جدید در صفحه شما موجب یک آپدیت یا بروزرسانی در محتوا میگردد که تازگی و طراوت مطالب شما از دید گوگل را تضمین میکند.

برای شناخت بهتر تاثیر محتوای تازه بر سئو و توصیه های گوگل در این رابطه به مقاله ای تحت عنوانتوجه گوگل به محتوای تازه مراجعه نمایید.

افزایش چگالی کلمات کلیدی:

کلمات و عبارات کلیدی به کار رفته در دیدگاه ها می توانند رتبه شما را در آن کلمات کلیدی به کار رفته افزایش دهد، حتی اگر آن عبارت کلیدی در خود متن به کار نرفته باشد. به مثال زیر توجه کنید:

تاثیر تعداد دیدگاه بر سئو

این صفحه از سایت به دلیل کلمات کلیدی که در دیدگاه ها به کار رفته و اصلا در خود متن نبوده رتبه گرفته است، بخش پررنگ شده نشانگر کلمه کلیدی ایجاد شده در بخش دیدگاه ها است.

افزایش اعتبار سایت و نویسنده

فعالیت کاربران در سایت باعث افزایش تعامل آنها با شما می شود و در واقع رونق یافتن دیدگاه گذاری در وبلاگ شما باعث می شود که شما صمیمی، با هوش وقابل احترام نشان داده شوید وافزایش فعالیت کاربران، دیگران را ترغیب به ملحق شدن به گروه شما می کند.

حال شما می دانید که چرا افزایش فعالیت کاربران باعث بهبود روند موفقیت شما می شود، بنابراین اجازه دهید به این موضوع که چگونه باعث افزایش فعالیت کاربران شویم بپردازیم.

10 توصیه  برای افزایش فعالیت کاربران در بخش نظرات

وضعیت سئو سایت را بهبود دهید

به منظور فعالیت کاربران در وب سایت ابتدا کاربران باید قادر باشند تا وبلاگ شما را بیابند. مطمئن شوید که مطالب شما در ایندکس گوگل قرار گرفته است و تمام فاکتور های رتبه گیری را رعایت کرده اید.

علاوه بر آن شما می بایست وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی نیز ارتقاء دهید زیرا به طور حتم مخاطبان شما شبکه های اجتماعی را به خوبی درک می کنند. معرفی محصولات شما به افراد مرتبط با موضوع تان باعث می شود تا دیدگاه های مثمرثمر زیادی دریافت کنید.

تنظیمات بخش دیدگاه وبلاگ خود را بررسی کنید

اگر شما از وردپرس، بلاگر ویا هر cms دیگری استفاده می کنید مطمئن شوید که تنظیمات شما به کاربران اجازه ارسال دیدگاه می دهد. تصویر زیر نمونه ای از تنظیمات بخش نظرات در ورد پرس را نمایش می دهد.

تنظیمات ارسال دیدگاه در وردپرس

در تصویر بالا ما با انجام تنظیمات به کاربران سایت اجازه ارسال دیدگاه می دهیم و شرکت در گفتگو را برای افراد ساده می کنیم، اما احتیاجی به فعال کردن گزینه هایی مبنی بر رجیستر کردن و لاگ این کردن نمی باشد. درخواست اطلاعات اضافی و شخصی از کاربران هنگام ارسال دیدگاه موجب کاهش تعداد نظرات ارسالی در سایت خواهد شد.


بخش نظرات وبلاگ خود را مدیریت کنید

مهم است که دیدگاه ها مدیریت شوند در غیر اینصورت اسپم ها با لینک های نامرتبط در وبلاگ شما قرار می گیرند و اگر اینگونه دیدگاه ها بدون مدیریت باقی بمانند ممکن است مخاطبان واقعی شما را آزرده کنند. دیدگاه زیر نمونه ای از یک اسپم است که در دید اول ممکن است یک دیدگاه واقعی به نظر برسد اما نکته اینجا است که دیدگاه ارسالی ربطی با موضوع مورد نظر نداشته است و هیچ ارزشی برای خوانندگان مقاله نخواهد داشت، بنابراین فورا آن را پاک می کنیم.

نمونه دیدگاه اسپم

بسته به میزان بازدیدکنندگان سایت خود، دیدگاه ها را هفته به هفته یا ماهیانه بررسی کنید و مطمئن شوید که دیدگاه های اسپم و لینک های نا مرتبط را بدون هیچ تاخیری از صفحه وبلاگ خود پاک کرده اید.

اجازه انتشار لینک های واقعی را بدهید

گاهی اوقات ممکن است دیدگاه گذاران حقیقی لینکی مرتبط در سایت شما قرار دهند، آیا این گونه لینک ها بر اعتبار سایت شما هم تاثیری دارد؟ بله، آیا می بایست اجازه انتشار اینگونه لینک ها را در وبلاگ خود بدهیم؟ بله

لینکی مرتبط با موضوع شما و مفید برای خوانندگان شما تاثیر کوچکی بر روی اعتبار سایت شما دارد، با برداشتن اینگونه لینک ها از روی صفحه وبلاگ خود، کاربر را از دیدگاه گذاری های مجدد دلسرد می کنید. اگر برثابت نگه داشتن اعتبار سایت خود خیلی حساس هستید می توانید لینک هایی که در سایت شما قرار می گیرد را نوفالو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله معرفی نوفالو و دلایل استفاده از آنمراجعه کنید.


از مخاطبان خود درخواست کنید نظرات خود را بیان کنند

از کاربران بخواهید تا دیدگاه خود را ارسال کنند واز اینکه مستقیما از آنها بخواهید که نظرات و بازخوردشان را برای شما ارسال کنند، مضطرب و شرمنده نباشید.

وبلاگ مکانی برای به اشتراک گذاری دانسته های افراد است اما شما باید کاربران را تشویق به اشتراک گذاری دانسته هایشان کنید. ممکن است شما خود فردی خبره باشید اما با روی گشاده رفتار کنید تا کاربران شما را قابل نزدیک شدن و دستیافتنی ببینند. برای مثال شما متنی مبنی بر ده روش برای افزایش فعالیت کاربران در سایت می نویسید، ممکن است شما هر توصیه ای را که برای افزایش فعالیت کاربران لازم است را ارائه کرده باشید اما فروتن باشید و از آنان بخواهید تجربیاتشان و همچنین اگر مطالب بیشتری به ذهن شان می رسد با شما در میان بگذارند.






نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.