اصول اولیه برای طراحی سایت

1- سادگی سایت

بهتر است از آبجکتهای غیر ضروری در سایت خود مانند (ساعت، پیام خوش آمد گویی، ماوس دنبال دار)استفاده نکنید همه این موارد فقط باعث کند شدن سرعت سایت شده وذهن کاربران از محتوای اصلی سایت خارج میشود در نتیجه نمیتواند کارآمد باشد پس به دنبال یک سایت ساده و شکیل باشید تا بتوانید مخاطب خود را به هدف نزدیک کنید.  


2-وسط بودن صفحه

نحوه چیدمان سایت های بزرگ و کار آمد بدین گونه است که صفحه قالب سایت بصورت Center چیدمان شده است بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان قالب صفحات را در چپ و راست قرار ندهید مگر در موارد خاص و ضروری

3-جداکردن بنر در سایت

اگر از منو افقی در سایت خود استفاده میکنید بهتر است قسمتی را برای جدا کردن بنر ازسایت در نظر بگیرید در غیر این صورت میتوانید تناسب چیدمان آن ها را باتوجه به بقیه اجزای صفحه انجام دهید.


4- گرادیانت (اینجا را ببینید)

طبق تحقیقات به عمل آمده ونظر روانشناسی استفاده از جمله (اینجا را ببینید) تاثیر بسزایی در بازدید کنندگان سایت داشته است و بیشترین مکانی که از آنها استفاده میشود در بنر های موجود در سایت است.


5- Navigation Bar

صفحات داخلی و منوی سایت شما باید علاوه بر سادگی نشان دهنده تمام منو های سایت و زیر مجموعه های آن باشد به طوری که کاربر بتواند در کمترین زمان ممکن و بدون سر در گمی صفحه مورد نظر خود را بیابد.



6- لوگو

نکته قابل توجه و مهمی که طراحان سایت ها با آن مواجه هستند انتخاب رنگ های استفاده شده در سایت است .ممکن است شما با این موضوع در گذشته برخورد داشته اید که اکثر لوگو شرکت ها فاقد زیبایی وتک رنگ بودن است میتوان گفت هیچ محدودیتی در طراحی لوگو و استفاده از رنگ ها برای طراحان وجود ندارد کافیست آنها با کمی خلاقیت بتوانند یک لوو مناسب و درخور را طراحی کنند البته میتوانید رنگ لوگو را بر اساس رنگ قالب سایت نیز طراحی کنید.



7- sLogon (شعار سایت)

نکته بسیار مهمی که بیان گر نوع فعالیت سایت میباشد شعار شماست این امر میتواند در جذب مشتری و جلب توجه آن در چند ثانیه اول ورد به سایت تاثیر گذار است زیرا مشتریان متوجه نوع فعالیت و تخصص شما میشوند.



8- هاست مناسب انتخاب کنید

اطلاع از این امرکه شما چه میزان فضا برای سایتتان نیاز دارید میتواند درانتخاب هاست مناسب به شما کمک کند که اولین نکته این است که هاست شما از چه امکاناتی برخوردار است،پشتیبانی آن به چه صورت است،قبل از خرید هاست حتما راجع به شرکت مربوطه تحقیقات لازمه را انجام دهید از شرکتی که هاست از آن تهیه میکنید این را در نظر بگیرید که کنترل پنل سایت شما راکاملا فارسی در اختیارتان قرار دهد.اگر اطلاعات کافی برای خرید هاست از شرکت مربوطه را در دسترس خود ندارید هاست را بهتر است مدت زمان کوتاهی خریداری کنید تا بعد از اطمینان به وجود آمده دوباره آن را تمدید کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.